Als je al een VoIP gebruiker bent zul je je wel afvragen wat een mooie functionaliteit is om het maximale eruit te halen als je een Hosted PBX of eigen IP PBX Centrale hebt.
Moet je in het verleden genoeg telefoonlijnen hebben en eventueel bedrijven inhuren om een televergadering op te zetten gaat dit nu eenvoudiger. VoIP zorgt dat de instap lager is dan voorheen. VoIP conference is dat je met meerdere mensen tegelijkertijd met elkaar belt in groepsverband. Een andere naam hiervoor is bijvoorbeeld televergaderen. 1 persoon initieert de vergadering of teleconference en andere deelnemers bellen naar een nummer waar de vergadering op plaats vind. Ze komen dan de vergadering binnen en kunnen dan luisteren en spreken. Als je een klant uitnodigt kun je daarna collega's van andere afdelingen erbij betrekken om aan het gesprek deel te nemen. Hierdoor krijg je een flexibele en efficiente manier van communiceren. Er bestaat veelal de mogelijkheid bij VoIP conference systemen om de vergadering op te nemen. Je kunt dan erna educatieve of kwalitatieve controles op uitvoeren om uw bedrijf naar een hoger nivo te tillen.
De meeste VoIP conference systemen nemen dit op in .WAV of .MP3 bestanden zodat je dit gemakkelijk op elke Windows PC kunt naluisteren of doorsturen.Als je een Hosted PBX of een VoIP software IP PBX centrale gaat uitzoeken let dan op of de mogelijkheden die je wilt beschikbaar zijn. Wil je enkel dat 'interne' gebruikers VoIP conference kunnen gebruiken? Ga je VoIP conference ook aanbieden aan bellers die extern zijn van je bedrijf? Middels VoIP of een traditionele telefoonlijn? Gaan deze externe mensen inbellen via een gratis 0800-telefoonnummer, tegen betaling via een 0900-telefoonnummer of op een gewoon telefoonnummer zoals bijvoorbeeld 020-xxxxxxx? Misschien wil je wel een beveiligingsmechanisme zoals een PIN-code op een vergadering hebben zodat enkel uitgenodigde bellers middels de PIN-code kunnen deelnemen aan de VoIP conference.
Afhankelijk van de toepassingen die je wilt implementeren met VoIP conference wil je misschien een beheerder (ook wel operator) aanwijzen die mensen uit de vergadering kunnen zetten, geluid uitzetten of mensen die een order willen doen in een wachtrij te zetten. Als je dit wilt bespreek dit dan met je VoIP consultant.Sta stil bij het feit dat de hoeveelheid deelnemers in verband staat met hoeveel bandbreedte (capaciteit) je nodig hebt. Je netwerkbeheerder kan dit uitrekenen. Zo voorkom je dat de VoIP conference zonder vervelende onderbrekingen kan plaatsvinden. Mensen die zelf een IP PBX op kantoor hebben zullen via hun eigen netwerk (LAN) veel mensen kunnen bedienen voor VoIP conference. Mensen die via internet deelnemen aan de vergadering zullen een belasting uitoefenen op de internetverbinding van kantoor, je netwerkbeheerder kan dit gemakkelijk uitrekenen. Hier kun je meer info vinden : VoIP conference.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten